Peminat Setia Doktor Pakar

Tuesday, June 30, 2009

Senam Tahan Lama

SOALAN:
Saya ingin tahu sama ada wujud senaman harian yang membolehkan saya bertahan lebih lama ketika melakukan hubungan kelamin dengan isteri.

Saya ada satu cara senaman iaitu duduk bersila dengan paha kiri dan kanan dijungkit ke atas sebanyak 20 kali dan perlu dilakukan setiap pagi, adakah betul cara itu?
Buat pengetahuan doktor, isteri saya lambat capai klimaks dan ia sedikit membuatkan saya gusar terhadap ‘prestasi’ saya untuk memenuhi kepuasannya.

Syam
Batu Pahat, Johor



JAWAPAN:

Hubungan seksual bukan sekadar hubungan fizikal yang kerap dihebohkan oleh kebanyakan majalah atau media elektronik yang memaparkan gaya hidup, malah ia lebih daripada itu.

Ia bukan saja sekadar ‘sexual intercourse’, sebaliknya turut memerlukan ‘mental intercourse’ dan ‘emotional intercourse’. Ini hanya boleh dikecapi melalui komunikasi yang baik.

Jika anda dan pasangan terbuka untuk membincangkan apa saja yang mustahak dalam kehidupan anda berdua, termasuk kehendak seksual masing-masing, anda seharusnya secara bersama mencari jalan untuk mendapatkannya.

Dengan itu, sudah tentu masalah isteri tidak mencapai klimaks atau anda mudah mengalah tidak akan timbul. Kesepakatan memainkan peranan dalam melakukan hubungan intim, iaitu mengikut keselesaan kedua-dua pihak.

Sebagai contoh, anda boleh merangsang isteri mengikut kesukaannya dengan dia memberi panduan apa yang perlu dilakukan dan apabila dia masuk ke pintu klimaks, anda boleh mainkan peranan anda pula untuk menikmati klimaks.

Tidak perlu rekod masa kerana ia tidak mustahak apabila dua pihak seronok bersama! Jika anda mahu lakukan senaman untuk bantu menguatkan stamina, boleh berjoging atau lari deras.

Jika mahukan tenaga badan, bina badan dengan senaman bina badan dan jika mahu daya ereksi yang kuat, lakukan senaman kemut atau senaman kegel iaitu mencengkam lubang najis atau seolah-olah kencing.

Jika anda bersetubuh, lakukan gerakan ereksi dalam faraj tanpa mengeluarkan ereksi dari faraj, kekal dalam faraj dan gerak dalam kemut.

Ini memberi rangsangan padu kepada isteri dan jika gerakan dilakukan menghala ke langit faraj, tentu akan terkena bahagian yang menyeronokkan dan memudahkan isteri mencapai klimaks.


Ditulis oleh:
Dr Ismail Tambi
Pakar Sakit Tuan

Dipetik dari:
http://www.utusan.com.my/

No comments:

Post a Comment