Peminat Setia Doktor Pakar

Saturday, October 29, 2011

Aprikot Bantu Cegah Penyakit

Jika  disebut mengenai penyakit kronik, kanser mungkin antara yang paling ditakuti ramai ketika ini. Pelbagai jenis kanser menyerang setiap anggota tubuh badan dan ia tidak mengenal sesiapa.
Merujuk kepada data, kanser merupakan antara penyebab utama kematian di seluruh dunia dengan jumlah 7.6 juta pada tahun 2008. Di Malaysia sahaja, dianggarkan 40,000 kes kanser dikesan setiap tahun dengan satu daripada empat rakyat menghidapinya.

Pakar pemakanan dan juga perubatan dari seluruh dunia mengakui, faktor makanan merupakan punca utama terjadinya kanser. Menurut mereka, hampir 90 peratus makanan yang diambil setiap hari dikenalpasti sebagai asid dan mengandungi bahan penambah seperti pewarna, perasa dan unsur kimia yang menyumbang kepada kanser.

Akibatnya, diet harian kita kekurangan khasiat dan nutrisi daya tahan tubuh badan seperti vitamin B1, B2, B3, B5, B7, B12 dan B17. Kekurangan bahan ini melemahkan daya tahan penyakit lalu mengundang masalah kronik seperti kanser, penyakit jantung, kencing manis dan lain-lain penyakit yang membunuh secara perlahan.

Nutrisi

Pada 1952, seorang saintis Bio Kimia, Dr. Ernes T Krebs mendakwa, penyakit kanser adalah penyakit kekurangan nutrisi tubuh badan.

Sekumpulan para pengkaji mendapati, haiwan liar yang hidup dalam hutan yang dikelilingi persekitaran tumbuh-tumbuhan kaya dengan kompaun vitamin B17 tidak akan dijumpai mati akibat kanser. Sebaliknya haiwan yang dipelihara dalam zoo mati walaupun diberi makanan yang kaya nutrien namun tidak mengandungi vitamin tersebut.

Daripada penyelidikan, puak Hunza yang tinggal di pergunungan Pakistan didapati hidup melebihi usia 120 tahun. Makanan utama mereka adalah biji-bijian aprikot yang kaya dengan vitamin B17. Kesihatan mereka berada pada tahap maksimum dan mereka tidak pernah tahu mengenai penyakit yang membunuh itu.
Pakar perubatan berpengalaman, Prof Dr. Sayed Zainal Husin Wafa mengakui biji aprikot mengandungi vitamin B17 paling tinggi berbanding tumbuhan lain. Menurutnya, ia dapat membantu mencegah dan merawat penyakit kanser. Dalam terapi metabolik, apabila vitamin B17 bertemu dengan sel kanser, enzim betaglucosidase yang hanya terdapat dalam sel kanser akan menghuraikan elemen vitamin B17 seterusnya membunuh sel kanser.

Vitamin B17 yang berlebihan juga akan ditukar kepada elemen-elemen positif oleh enzim Rhodanese yang terdapat dalam tubuh badan untuk kesihatan sel-sel dan membantu mengurangkan keasidan serta toksin dalam darah.

Dengan itu, ia membantu meningkatkan keseimbangan pH dalam tubuh serta memperlahankan penyebaran kanser, mengurangkan kandungan kolestrol dan membantu merawat penyakit jantung serta diabetis.

“Vitamin B17 yang terdapat dalam aprikot bukan sahaja diperkatakan di Malaysia, malah manfaatnya diakui seluruh dunia berdasarkan kajian saintifik dan klinikal,” katanya.

Namun katanya, biji aprikot yang diambil dan dimakan begitu sahaja berbahaya kerana ia terdedah kepada bakteria, kulat dan radikal bebas sewaktu proses penghantaran. Ia juga boleh menyebabkan keracunan serta kesan sampingan kepada tubuh badan.

Makanan dan agen penyumbang kanser:

Berbentuk berasid: daging, telur, ayam, nasi, mee, mihun, makaroni, spageti, ubi kentang, gula, kek, coklat, susu, yogurt, mentega, aiskrim, keju, kopi, teh.

>> Mengandungi penambah: perisa tiruan, pewarna tiruan, pengawet, pemanis buatan, penaik, yis dan garam.
>> Kurang zat: makanan segera, makanan dalam tin, makanan ringan dan minuman berkarbonat.
>> Gaya hidup: tekanan, pencemaran alam sekitar, tidak aktif, merokok, seks bebas dan pengambilan alkohol.

Fakta Apricon Farmas Health:

>> Mengandungi 100 peratus biji aprikot yang kaya dengan vitamin B17.
>> Membantu mengurangkan keasidan dan toksin dalam darah.
>> Membantu meningkatkan keseimbangan pH.
>> Membantu memperlahankan penyebaran kanser.

Ditulis oleh: Bintu Rasyada A. Rahman  

Dipetik dari: http://www.utusan.com.my/

4 comments:

  1. salam semua… sebenarnya punca utama semua jenis kanser adalah kekurangan Vitamin B17/Amygdalin… boleh buat search di google pasal ubat B17 nie adalah penawar/ubat kepada semua jenis kanser tak kira tahap brape pun.. B17 nie tggi dalam biji aprikot, biji buah2an berry mcm acai berry, burberry, anggur, epal, kacang hijau, ubi kayu, daun sireh, daun belalai gajah, keladi tikus… tu sbb org2 tua dulu kadar kanser sgt kurang sbb mereka mengamalkan makan ubi kayu, daun sireh, ulam2an, keladi.. kita skrg mmg xmakan atau kurang makan bnda2 mcm ni, tu yg kanser terlalu tggi dlm zaman kita… sesiapa yg ingin mendapatkan ubat kanser iaitu B17 + Bromilin + Graviola… boleh hubungi saya 019-9362993, atau emel di hubby_sr@yahoo.com atau join group facebook ‘PENAWAR/UBAT KANSER’.. sesuai utk merawat semua jenis kanser tak kira tahap brape… InsyaAllah boleh sembuh sepenuhnya dlm masa 2-3 bulan sekiranya mengikut tatacara yg betul….

    ReplyDelete
  2. BAGAIMANA BIJI APRIKOT (VITAMIN B17) MEMBUNUH SEL KANSER?
    Huraian:
    Apabila B17 atau Amygdalin atau juga disebut Laetrile bertemu dengan sel-sel kanser, ia tidak dapat dipecahkan disebabkan tidak terdapat enzim Rhodanese untuk memecahkannya kerana enzim Rhodanese tidak terdapat pada sel kanser. Pada sel kanser hanya terdapat enzim Beta-Glucosidase dengan banyaknya. Sebaliknya apabila B17 bertemu dengan enzim Beta Glucosidase, satu tindak balas kimia akan berlaku disini iaitu Hidrogen Sianida (cyanide) bergabung dengan Benzaldehyde. Gabungan ini akan menghasilkan sebuah bahan yang akan membunuh dan membinasakan sel-sel kanser. Kita akan lihat sel-sel kanser yang mati berkecai keluar melalui air kencing. Proses ini biasanya mengambil masa dalam 2 minggu sahaja. Keseluruhan proses ini disebut sebagai “selective toxicity” atau ketoksikan selektif. Hanya sel-sel kanser sahaja disasarkan untuk di musnahkan. Beginilah cara B17 dari Biji Aprikot bekerja. Ia telah terbukti dan berilustrasi untuk memusnah serta membunuh sel kanser dan menyuburkan sel yang sihat melalui B17.

    Layarilah internet untuk melihat fenomena ini digunakan Hospital Contreras di Mexico dan Harold Manner Hospital lebih 30 tahun yang lalu dan berjaya merawat 100,000 orang pesakit-pesakit kanser.


    SIAPA YANG MENEMUI KEAJAIBAN BIJI APRICOT?
    Huraian:
    Pada tahun 1950, setelah bertahun-tahun penyelidikan, Dr. Ernest T. Krebs, seorang doktor biokimia telah menemui satu vitamin lalu menomborkannya sebagai Vitamin B17 dan dipanggil Laetrile.
    Setelah beberapa tahun, orang ramai semakin percaya bahawa Dr. Krebs telah menemui pengawal dan penyembuh kanser iaitu Vitamin B17, ramai pesakit kanser yang telah sembuh setelah mengambil vitamin tersebut. Namun begitu, beberapa ketika kemudian, organisasi multinasional farmaseutikal melancarkan propaganda bahawa Vitamin B17 membawa maut dan tidak berkesan merawati kanser. Vitamin B17 tidak diiktiraf dan tidak dibenarkan sebarang pengeluaran dan penjualan di Amerika Syarikat. Sekiranya Vitamin B17 berleluasa, industri kemoterapi, radiasi dan pembedahan kanser yang mengaut keuntungan jutaan dolar pasti akan lingkup. Sebab itu propaganda itu dilancarkan.

    Selepas itu, Dr. Krebs berpindah ke Mexico dan penemuannya disambut baik di sana. Hospital-hospital di Mexico menawarkan rawatan kanser dengan Vitamin B17. Setiap tahun, ramai rakyat Amerika Syarikat yang pergi ke Mexico untuk mendapatkan rawatan kanser dengan Vitamin B17. Peratusan besar daripada mereka berjaya dirawati, malahan pesakit yang berada di tahap 'menunggu masa' (terminal cancer) juga sembuh. Hanya sebilangan kecil yang tidak berjaya kerana organ dalaman mereka telah teruk dirosakkan oleh rawatan kemoterapi dan radiasi.

    Tetapi di sudut lain, FDA, AMA dan American Cancer Society masih meneruskan propaganda mereka mangatakan Vitamin B17 adalah tipu semata-mata. Dan oleh sebab itu, beratus-ribu pesakit kanser mati setiap tahun disebabkan rawatan pembedahan, kemoterapi dan radiasi, sehinggalah sekarang.

    Untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi mengenai Dr. Ernest T. Kerbs dan Vitamin B17, sila lawati en.wikipedia.org/wiki/Ernst_T._Krebs.

    ReplyDelete
  3. APA KATA PAKAR-PAKAR BIOKIMIA MENGENAI VITAMIN B17? .
    Huraian:
    Dr Ernesto Contreras, Oasis of hope Hospital : Beliau telah berjaya merawat 100,000 lebih pesakit kanser menggunakan Vitamin B-17.

    Menurut Dr Philip E . Binzel, Pakar Kanser, Ohio, Usa :“B17 bahan alam semulajadi yang terdapat di dalam pemakanan nitrilosides ini boleh memusnahkan sel-sel kanser serta menyuburkan sel-sel bukan kanser”.

    Dr . Micheal Tait, Fountain of Life Clinic, Gold Coast, Australia : “Kanser adalah penyakit metabolic … terdapat bukti kukuh bahawa pengurangan vitamin B-17 daripada makanan harian kita adalah penyebab utama seseorang mendapat kanser”.

    Dr Dean Bur , Pakar Kanser dari Jerman yang mengkaji secara terperinci : “Dibawah mikroskop kami masukkan B17 keatas sel kanser, kami melihat bahawa sel-sel kanser itu mati dengan cepat sekali”.

    Dr Kanematsu Suguira, Penyelidik Kanser terkenal di dunia : “B17 adalah ejen anti barah paling berkesan yang pernah diujinya”.

    Dr Ernest Kreb Jr, Pakar Biochemist, Pengasas Vitamin B15 dan B17: “B17 adalah harapan utama dan terakhir di dalam terapi kanser”.

    Dr Hans Nieper, Pakar Kanser dari Jerman Barat : “Setelah melebihi 20 tahun bekerja sebagai pakar , saya mendapati vitamin B17 jauh lebih baik mahupun pencegahan. Saya berpendapat bahawa tiada lain melainkan Vitamin B17 yang dapat mengawal semua jenis kanser”.

    KENAPA PAKAR-PAKAR PERUBATAN TIDAK MENGGUNAKAN VITAMIN B17 SEBAGAI KAEDAH MERAWAT PENYAKIT KANSER?
    Huraian:
    Sebuah buku yang ditulis oleh G.Edward Griffin, bertajuk "The Politics of Cancer Theraphy" menunjukkan satu bukti penipuan besar, ketidakjujuran dan penyalahgunaan kuasa dalam bidang kajian perubatan. Ini kerana, terdapat kenyataan yang menyatakan bahawa Laetrile atau B17 sebagai tiada nilai kepada rawatan anti kanser. Para pelajar perubatan di institiusi-institusi diajar dan diberi latihan yang berunsurkan rawatan moden, (drug-oriented training). Selain itu, para doktor juga dipaksa untuk menggunakan cara rawatan moden sahaja seperti kimoterapi, radiasi dan pembedahan bagi mengubati kanser, walaupun cara rawatan tersebut tidak efektif. Mereka hanya diajar untuk mengubati simptom-simptom, tanpa menfokuskan punca-punca penyebab kanser. Itulah kelemahan dan penyelewengan yang berlaku dalam dunia perubatan sekarang apabila wang dan nyawa manusia menjadi taruhan.

    Fakta logik dan sains menunjukkan bukti kehadiran enzim-enzim dan scientific chemistry dalam badan manusia adalah benar-benar berlaku. Mana-mana ahli biokimia atau ahli toksikologi di seluruh dunia telah mengesahkan berlakunya proses ini. FDA (merupakan badan yang mengawal ubat-ubatan dunia) telah mencabar pakar-pakar penyakit kanser dan ahli biokimia untuk menunjukkan bukti penemuan bahawa enzim Laetrile dari Biji Apricot dapat membunuh sel kanser. Walaupun FDA mendapati terdapat bukti kukuh bahawa Laetrile atau Vitamin B17 benar-benar dapat membunuh sel kanser, atas kepentingan kewangan dan politik, Amerika Syarikat melalui FDA telah merahsiakan penemuan ahli biokimia tersebut untuk memberi laluan kepada gergasi-gergasi farmasi mengaut keuntungan berbilion dolar hasil penjualan ubat kimoterapi dan penjualan peralatan berkaitan rawatan kanser.

    ReplyDelete
  4. terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
    .

    ReplyDelete