Peminat Setia Doktor Pakar

Thursday, October 07, 2010

Tiada Nikmat

Saya ingin berkongsi satu masalah yang pernah diajukan oleh pasangan sudah lama berkahwin tapi tidak pernah mengecapi keseronokan hubungan seks. Agak malang dan sungguh kasihan kepada mana-mana pasangan yang berdepan masalah seperti itu.

Nasihat saya, pasangan terbabit serta yang menghadapi masalah serupa perlu membuka minda kerana hubungan seksual bukan untuk lelaki saja, sebaliknya wanita juga berhak menikmatinya.

Biasanya ketika wanita mengalami rangsangan seksual, tindak balas semula jadi yang berlaku ialah perjalanan darah yang banyak ke anggota kelaminnya.

Bibir besar, bibir kecil, klitoris dan bahagian antara dua bibir kecil yang dikenali sebagai ‘vestibule’ akan mengembang. Pepundi di bahagian vestibule juga mengembang dan menghasilkan cecair dikenali sebagai mukosa alat kelamin wanita.

Dalam keadaan terangsang dan bersedia, mudah untuk wanita itu merenggangkan alat sulit supaya penetrasi dilakukan dengan kemas dan selesa untuk kedua-dua pihak.

Cara bijak untuk mengelak perasaan tidak selesa kepada wanita ketika melakukan hubungan seksual penetratif ialah wanita itu sendiri menyalurkan alat sulit suami ke dalam alat kelaminnya.

Apabila keadaan selesa, mereka boleh melakukan pergerakan dan pasangan lelaki melakukan gerakan mengikut cita rasa mereka berdua.

Pasangan juga perlu banyakkan sentuhan dan belaian sebelum memulakan seks penetratif.

Wanita perlu memandu pasangan melakukan sentuhan keintiman yang diminatinya supaya dia rasa seronok dan ghairah serta mudah menghayati rangsangan seksual yang memberinya keselesaan serta kelegaan dengan pengeluaran kelembapan sesuai untuk hubungan seksual penetratif.

Anggota seksual wanita lembut dan mengandungi tisu elastik serta tidak mudah cedera jika sentuhan dilakukan dengan cermat dan selesa untuknya.

Tidak salah untuk wanita membantu mencapai rangsangan dengan menyentuh anggota kemaluannya yang sensitif dan secara tidak langsung mempercepatkan kelembapan alat sulit supaya hubungan seks penetratif dilakukan dengan lebih selesa.

Bagaimanapun, digalakkan wanita itu menyalurkan alat kelamin ke dalam alat sulitnya dan melegakan serta meluaskan pembukaan dengan tidak mengemut. sambil pasangan menyorongkan zakar ke dalam faraj.

Semua ini dapat membantu memberi keselesaan ketika bersetubuh dan dalam keadaan selesa, dia dapat menikmati rangsangan dan mencapai kepuasan rangsangan atau klimaks.

Sekurang-kurangnya wanita dapat menikmati sentuhan intim yang padu dan mengikut keselesaannya.

Jika keadaan mengizinkan, dia mungkin boleh mencapai klimaks atau sekurang-kurangnya rasa puas dengan nikmat dialaminya.

Ada wanita mengalami masalah kesihatan yang boleh mengakibatkan masalah mati putik sekunder dan sebahagian penyakit ini ialah kencing manis, tekanan darah tinggi atau kesan sampingan ubat darah tinggi.


Dipetik dari:http://www.hmetro.com.my/

No comments:

Post a Comment