Peminat Setia Doktor Pakar

Sunday, May 04, 2008

Rawatan Terapi Moden

Gaya hidup sihat kini semakin menjadi keutamaan di kalangan penduduk Malaysia. Bagi masyarakat metropolitan, kesibukan adakalanya menjadi kekangan kepada mereka. Faktor persekitaran juga mengundang beberapa faktor negatif yang boleh memberi kesan kepada taraf kesihatan manusia.

Namun, semua itu kini bukan lagi menjadi penghalang untuk menikmati hidup yang sihat kerana Al Jabbar Healthcare Sdn. Bhd., sebuah syarikat 100 peratus milik bumiputera mempunyai produk yang dapat membantu masyarakat dalam menangani masalah kesihatan.

Al Jabbar Healthcare Sdn. Bhd. yang bernaung di bawah syarikat Al Jabbar Group ini ditubuhkan pada tahun 2007 dengan menguasai pasaran Negara Brunei Darussalam. Antara produk keluaran Al Jabbar Healthcare Sdn. Bhd. ini ialah terapi medan elektrik statik Dr. Jism, penapis air beralkali Dr. Jabar, pengurut kaki refleksologi dan juga pembersih udara Air Purifier.

Dr. Jism, salah satu produk yang diperakui antarabangsa mampu membantu merawat pelbagai penyakit kronik serta memecahkan lemak di dalam salur darah. Ianya juga mempunyai kelebihan dalam kepelbagaian fungsi yang tidak terdapat pada mesin terapi yang lain dengan lima fungsi iaitu voltan tinggi, voltan negatif, tenaga gelombang ringan, voltan rendah dan pengionan negatif.

Rawatan terapi medan elektrik statik pada asasnya menggunakan kaedah getaran elektrik bagi melancarkan serta memecahkan lemak pada kapilari darah. Salur darah yang tersumbat ini sebenarnya menjadi punca ke atas penyakit-penyakit kronik seperti darah tinggi, strok dan bermacam lagi. Oleh yang demikian, kaedah rawatan alternatif menggunakan mesin terapi.

Dr. Jism ini dapat membantu merawat penyakit seperti darah tinggi, strok, gout, batu karang, asma, lemah syahwat, senggugut, haid tidak teratur, penuaan, lemah-lemah sendi dan lain-lain.

Kaedah ini pada dasarnya dapat menjimatkan kos dalam perubatan. Bukan itu sahaja, malah lima fungsi yang terdapat pada mesin terapi ini dapat digunakan oleh semua peringkat umur termasuk kanak-kanak .

Selain itu, Al Jabbar Healthcare juga mempunyai penapis air beralkali yang sememangnya berbeza berbanding penapis air biasa. Ianya dapat membantu memelihara tubuh badan agar menjadi sihat serta dapat mengelakkan daripada penyakit-penyakit kronik akibat pencemaran yang berlaku. Kajian yang dilakukan mendapati bahawa tahap alkali di dalam air yang ditapis oleh Dr. Jabar terbukti hampir sama dengan air zam-zam. Tahap kealkaliannya yang tinggi ini sebenarnya dapat membantu tubuh badan anda menjadi lebih sihat.

Prihatin dengan tahap pencemaran yang semakin tidak terbendung kini, Al Jabbar Healthcare juga mempunyai produk pembersih udara yang mampu membebaskan ion-ion negatif bagi meneutralkan kandungan ion positif yang menjadi punca stres dan kemurungan.

MerangsangSelain itu, Al Jabbar Healthcare juga mempunyai pengurut kaki refleksologi yang berupaya merangsang zon reflek, sistem saraf, titik akupunktur, otot serta saluran darah. Ianya mampu memperbaiki perjalanan darah dan meningkatkan sistem imunisasi badan.

Kini, Al Jabbar Healthcare telah mengekplorasi koperasi -koperasi di Malaysia kerana keupayaan kuasa beli ahli-ahlinya yang boleh mendapatkan pinjaman. Setakat ini, Al Jabbar Healthcare telah berurusan dengan 20 buah koperasi.

Al Jabbar juga memberi peluang kepada mereka yang ingin menjana ekonomi dengan menjadi pengedar . Bagi yang ingin mencuba produk-produk keluaran Al Jabbar Healthcare secara percuma atau ingin menjadi pengedar, bolehlah datang sendiri ke:

No 12, Jalan Prima Saujana 1/1A, Taman Prima Saujana, Seksyen 1, 43000 Kajang, Selangor. Atau anda boleh menghubungi talian 03-8737 9476 atau 03-8734 6372.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut anda juga boleh melayari www.aljabbar.com.my


No comments:

Post a Comment